perjantai 2. tammikuuta 2015

2014

DSC_0512

2014 oli ehdottomasti mun elämäni paras vuosi. Niin paljon ehti tapahtua, kasvoin henkisesti ja muutuin tosi paljon, toteutin suurimman unelmani, tutustuin ihan uskomattomiin ihmisiin eikä mitään suurempia vastoinkäymisiäkään tainnut olla. Tää vuosi muutti mua ja mun elämää niin paljon. Siitä on nyt 1,5 vuotta kun lähetin ensimmäisen vaihtohakemukseni sen kummempia miettimättä. On mennyt vuosi siitä, kun sain kuulla että mut on hyväksytty vaihtoon. Tasan vuosi sitten olin juuri täyttänyt viralliset hakupaperit ja tuskastellut maavaihtoehtojen kanssa. Hakupapereiden lähettäminen oli elämäni paras päätös. Siitä tapahtumasta lähtien mun elämä on ollut kaikkea muuta kuin tylsää ja oon saanut kokoajan uusia ihmisiä elämääni. Mä myös tulin paljon läheisemmäksi mun vanhojen kavereideni kanssa, ja vietin aikaa heidän kanssaan enemmän kuin koskaan ennen.

DSC_0424
DSC_0476

Se puoli vuotta ennen lähtöä oli melkein yhtä jännittävää ja upeaa aikaa kuin tämä itse vaihtovuosi. Meidän suomivaihtareiden whatsapp -ryhmässä jaettiin kaikki asiat toistemme kanssa - niin vaihtoon liittyvät asiat kuin omaan elämään liittyvät asiat. Tutustuttiin toisiimme, nähtiin toisiamme jopa vapaa-ajalla sekä käytiin muutamissa vaihtaritapaamisissa. Tuskailtiin yhdessä paperihommien kanssa, odoteltiin maatietoja ja käytiin läpi samat fiilikset. Muistan ikuisesti sen, miten koko ryhmä sekosi kun ensimmäiset alkoivat saada maatietojaan. Ja edelleenkin päivittäin jutellaan whatsapissa, siinä ryhmässä on aina joku joka osaa auttaa. Olen täällä Meksikossa ollessakin tavannut muutaman näistä tytöistä, ja heidän kanssaan on niin helppo jutella ja tuntuu kuin oltaisiin tunnettu aina!

DSC_0473 PicMonkey Collageg

Vuonna 2014 matkustin toista kertaa mulle henkilökohtaisesti tärkeään paikkaan Playa del Inglesiin, sain ensimmäisen lukiovuoteni päätökseen hyvillä arvosanoilla, sain ensimmäisen kesätyöpaikkani, vietin kolmet oikein onnistuneet läksiäiset, näin paljon kavereita ja vietin perheen ja suvunkin kanssa enemmän aikaa kuin ennen. Vaihto pyöri päivittäin mielessäni ja meinasinkin välillä tulla hulluksi kun en jaksanut enää odottaa. Otin kuvia eri vuodenajoista vaihtovuottani varten. Ja nyt tämä seikkailu on jo puolessa välissä! En voi uskoa, että palaan kotiin tänä vuonna, noin 6 kuukauden kuluttua. Ja vielä sanotaan, että Joulun jälkeen aika menee entistä nopeammin. Niin ja olihan vuosi 2014 mun viimeinen vuoteni alaikäisenä ;-) Nyt mua suoraan sanottuna pelottaa palata Suomeen. Oon sellanen ihminen joka kyllästyy kaikkeen tosi nopeasti ja tuntuu, että kun oon takaisin Suomessa mulla ei oo enään mitään mitä odottaa. Ei oo mitään mitä odottaa niin paljon kuin odotin tätä vaihtovuotta joka kuluu päivä päivältä nopeammin ja pian se on vain muisto. Pian se on vain elämäni tapahtumarikkain vuosi jonka vietin ja josta on jäljellä vain kuvat. En halua elää loppuelämääni samassa paikassa ja kaipaan jännitystä ja uusia kokemuksia. Mulla ei oo mitään suunnitelmia tulevaisuudelle, joten haluaisin vain pysäyttää ajan hetkeksi ja elää tätä unelmaani täällä.

DSC_0458 DSC_0478

Joulu ja Uusivuosi olivat hieman vaikeita täällä toisella puolella maapalloa kaukana omasta perheestä ja kavereista, mutta nyt ne ovat ohi ja voin vain nauttia tästä jäljellä olevasta ajasta. Joulua täällä vietetään aika samalla tavalla kuin Suomessa, mutta syödään tosi myöhään ja tanssitaan aamuun asti. Uusivuosi on myös tosi perheellinen juhla ja useimmat viettääkin sen ihan vaan kotona perheen kanssa. Niin tehtiin tässä munkin perheessä, ja olin ehkä hieman tylsistynyt ja menin aikaisemmin nukkumaan kuin muut :-D Oon tutustunut muihin vaihtareihin paljon paremmin tässä joululoman aikana, ja heidän ansiostaan olen jaksanut ne huonommatkin päivät. En osaisi kuvitella elämääni ilman tätä kaikkea mitä mulle on viimeisen vuoden aikana tapahtunut. Oon tajunnut miten läheisiksi ollaan tultu kaikkien Villahermosan vaihtareiden kanssa, ja vietän ainakin viikottain aikaa heidän kanssaan. Ilman tätä kaikkea mun elämä olisi niin paljon tylsempää. Olen siis oikein tyytyväinen menneeseen vuoteen ja musta tuntuu, että tämä edessä oleva vuosi tulee olemaan vieläkin parempi! Hyvää uutta vuotta kaikille! :-)

DSC_0569 DSC_0464 
Tän postauksen kuvat on otettu jokin aika sitten kun mentiin koko perheen ja suvun kanssa rancholle. Pääsin vihdoinkin ratsastamaan täällä, ja se oli ihan sairaan siistiä vaikka tosi erilaista olikin kuin Suomessa! :-D

2 kommenttia:

  1. sun vuosi kuulosti tosi hyvältä.toivottavast tästä vuodesta tulee vielä parempi! :)
    ja sanoit muuten jossain postauksessa että tilasit visitfinlandista esitteitä ja nyt itekki olisin kiinnostunut tilaamaan, kun ens syksynä lähdn vaihtoon. joten tahtoisin tietää että laitoitko sinne suomeks vai englanniks sähköpostia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kyllä sellanen tunne, että tästä vuodesta tulee vieläkin parempi! :-)
      Ihan suomeksi laitoin sähköpostia ja kerroin, kuinka monta esitettä haluan ja millä kielellä! :)

      Poista